"A tudás megszerzése, annak továbbadása nagy tett. De még nagyobb annak megtartása, tovább mûvelése"

Események

Adószám: 19673037-1-41

Bankszámlaszám:
10200823-22221575-00000000

Határtalanul kirándulás - 2023.

II. Rákóczi Ferenc nyomában a Felvidéken

Az eseményről készült fotók megtekinthetők a képre kattintva.

A felvidéki kirándulásunk október 2.-án kezdetét vette. Busszal kb. 2 óra elteltével megérkeztünk a Füleki várba, amelyet hamar fel is fedeztük. Ezt követően elindultunk a következő másfél-két órás útra, Krasznahorka várába. Sajnos nem tudtunk fölmenni odáig, mert egy ott dolgozó azt mondta, hogy az újjáépítés miatt jelenleg veszélyes. Ezután megérkeztünk a szállásunkhoz, ahol svédasztalos vacsorával fogadtak bennünket. Miután megvacsoráztunk, mindenki elfoglalta a szobáját és körbenézett a táborban.

Másnap reggeli után - az elkészített szendvicseinkkel - ellátogattunk a krasznahorkaváralji Andrássy mauzóleumba, ahol egy gyönyörűszép kupola fogadott minket, és a két sír, amelyek szintén nagyon szépen voltak díszítve. A betléri Andrássy-kastély következett, majd megnéztük Rozsnyó főterét. Délután a Szilicei jégbarlangnál túráztunk egy nagyot, ahonnan fáradtan tértünk érkeztünk vissza a szállásra.

A harmadik napon Kassát kerestük fel, ahol megnéztük II. Rákóczi Ferenc rodostói házának másolatát, és az Árpád-házi Szent Erzsébet-dómot, ahol megkoszorúztuk a fejedelem sírját. Nem kell mondanom, ezek a látnivalók is gyönyörűek. Kassa után Eperjest látogattuk meg, ahol megnéztük a város főterét, a Rákóczi-házat, majd kaptunk egy óra szabadidőt. A nap vége felé a Szádelői szurdokvölgybe mentünk, ahol tettünk egy kisebb túrát, ezután visszatértünk a szállásra.

A negyedik napon Szepes várát hódítottuk meg, aztán látogatást tettünk Lőcsén. A búcsúestén tábortüzet gyújtottunk, és mellette közösen énekeltünk.

A hazaindulás napján ellátogattunk a Magas-Tátrába, Ótátrafüredről siklóval mentünk fel
1300 m magasra. A kilátás emlékezetes volt. A Magas-Tátrában ellátogattunk a Csorba-tóhoz
ahol elfogyasztottuk az ebédünket. Ezután hazaindultunk és kb. 20 órára otthon is voltunk.

Keresztesi Julianna

7.b osztályos tanuló

Május végén a 6-8. évfolyam legpéldamutatóbb diákjai hatnapos látogatást tehettek Golkowice ifjúsági táborában, ahonnan minden nap más látnivaló felé vitt az útjuk. Az utat a Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. Kerületének Önkormányzata és testvérvárosunk, Krakkó I. Kerületének Önkormányzata, továbbá a Szemerések a Szemeréért Alapítvány finanszírozta, amelyet ezúton is köszönünk!

Az alábbiakban Mátyás Anna és Tóth Anna 8.b osztályos tanulók beszámolóját olvashatják.

Az eseményről készült fotók megtekinthetők a képre kattintva.

Az tetszett Lengyelországban, hogy amikor felmentünk a hegyre, ott szép volt a kilátás. Láttunk egy hiúznak kinéző állatot. Vettünk sajtot.

Az is jó volt, amikor a lengyelekkel játszottunk focimeccset, és utána buliztunk!

Még az a falu is tetszett, ahol minden házon volt valami színes minta. Az egyik háznál egy öreg néni jött ki és lengyelül beszélt hozzám! Na Nagyon jó volt Lengyelországban.

A beszámoló a képre kattintva nagy méretben is megtekinthető, kinyomtatható

Minden évben nagyon várom a tanév végét, de idén különösen izgatott voltam, mert életemben először utaztam külföldre.

Az iskolai ballagást követő szombat reggelen már az óra csörgése előtt ébren voltam. Hét órára kísértek a szülei és a kishúgom az iskola elé. Márta néni névsorolvasása után elbúcsúztunk szüleinktől, felszálltunk a buszra és elindultunk Lengyelországba. Késő délután érkeztünk meg Golkowice-be a szállásra. A tábor az erdő szélén volt. Először felderítettük a tábor környékét, majd korgó gyomorral mentünk vacsorázni. Az egész napos buszozás engem nagyon kifárasztott, ezért hamar kidőltem. A következő napok korai ébresztéssel indultak. Az első nap két-három órányi buszút után Krakkó látványosságait fedeztük fel. Nekem a város egyik jelképe, a tűzokádó sárkány tetszett a legjobban. Volt szabadprogram is, amikor tanári kíséret nélkül csapatokba verődve boklászhattunk a város főterén. Késő délután értünk vissza a táborba. A következő napok hosszabb-rövidebb kirándulással teltek. Gyönyörűek voltak a Lengyel-Tátra hatalmas hegyei, és fantasztikus látvány tárult elénk a lanovkázáskor. Az utolsó két este szórakozással telt. A táborban nemcsak mi magyarok voltunk, hanem lengyel diákok is. Így drukkolhattunk a lengyel-magyar barátságos focimeccsen a magyar fiúknak, amit sajnos nem a mieink nyertek. Utolsó este takarodó után nem sokkal felcsendült a „Reggeli dal”, ami mindenkit meglepett. Pizsamában vonult ki a társaság a házból. Az udvaron már lobogott a tábortűz. Körülültük a tüzet és énekelni kezdtünk. A tábortűz mellett jó hangulatban telt az este. Utána fáradtan vonult mindenki vissza a szobájába. Másnap délután élményekben gazdagon tértünk haza szüleinkhez.

Szeretném megköszönni osztályfőnökömnek, Nóra néninek és Márta néninek, hogy elutazhattam Lengyelországba. Nagyon jól éreztem magam, és igyekezni fogok, hogy az idei tanévben is a kiválasztottakkal tarthassak a kirándulásra.